عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 6 شهريور 1396
بازدید : 110
نویسنده : rahnama-safar

يكي از جاذبه‌هاي منحصر به فرد رم، قرار گرفتن شهر واتيكان بالاي تپه‌اي در مركز رم است. شهر واتيكان به وسيله‌ي پاپ، رهبر كاتوليك‌هاي جهان، هدايت مي‌شود و دولت مستقلي‌ دارد. واتيكان مركز مذهبي كاتوليك هاي جهان در دل شهر رم مي باشد.



:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایتالیا , ,
:: برچسب‌ها: موزه واتيكان , جاذبه هاي گردشگري ايتاليا ,
تاریخ : یک شنبه 14 آذر 1395
بازدید : 40
نویسنده : rahnama-safar

شهر ونیز مرکز استان ونتو در شمال ایتالیاست که در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته‌است. ونیز یکی از شهرهای توریست پذیر جهان و از منحصر به فرد ترین شهرهای دنیا می­باشدکه بندری جذاب برای گردشگران است و سالانه میلیون‌ها توریست به این شهر میروند.



:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایتالیا , ,
:: برچسب‌ها: ونیز ایتالیا , راهنمای گردشگری ایتالیا ,
تاریخ : دو شنبه 24 آبان 1395
بازدید : 44
نویسنده : rahnama-safar

درباره ایتالیا :

ایتالیا کشوری در جنوب اروپا است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه‌یافته است و جزو گروه هشت به‌شمار می‌آید. جمعیت ایتالیا ۶۰ میلیون و ششصد هزار نفر است و ۹۱٫۶ درصد مردم آن مسیحی هستند.ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است.ایتالیا آب‌وهوای معتدل فصلی دارد و آب‌وهوای مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان‌های داخلی تفاوت زیادی دارد.

دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام‌های واتیکان و سان مارینو در درون خاک ایتالیا قرار دارند و یک تکه از خاک ایتالیا نیز بیرون از خاک اصلی این کشور و در سوئیس قرار دارد که کامپیونه دیتالیا نامیده می‌شود.

پس از فروپاشی امپراتوری روم، منطقه ایتالیا به مناطق و شهرهای خودگردان بسیاری تقسیم شده‌بود (ازجمله جمهوری ونیز و دولت کلیسا) ولی واحدهای مختلف سیاسی در منطقه ایتالیا در سال ۱۸۶۱ متحد شده و کشور کنونی ایتالیا را به‌وجود آوردند.

پایتخت ایتالیا : شهر رم

زبان رسمی : ایتالیایی

واحد پول ایتالیا : یورو

پیش شماره : 0039

آب و هوا : آب و هوای ایتالیا متنوع می باشد درقسمت شمالی ایتالیا رشته کوه های مملو از برف وجود دارد ولی قسمت جنوبی آن دارای آب و هوای گرم تری است. درجه حرارت هوا در زمستان از شمال کشور در رشته کوهای آلپ تا جنوب آن در سواحل مدینترانه بسیار متفاوت است. این تفاوت دما در تابستان کمتر حس می شود. تفاوت بسیار زیاد آب و هوایی بین مناطق ساحلی و مرکز کشور ایتالیا وجود دارد، که این اختلاف هنگام ارتفاع از سطح دریا محسوس تر می شود.

منبع: سایت راهنماسفر



:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایتالیا , ,
:: برچسب‌ها: پایتخت ایتالیا , زبان رسمی ایتالیا , واحدپول ایتالیا , پیش شماره ایتالیا , آب وهوای ایتالیا ,
تاریخ : دو شنبه 24 آبان 1395
بازدید : 52
نویسنده : rahnama-safar

 

پله های اسپانیا رم در ایتالیا

پله های اسپانیا رم یکی از دیدنیهای رم ایتالیا  است . این پالکان  طولانی ترین و پهن ترین پله ها در کل اروپا می باشند.. این پله ها بین سال های 1725– 1723برای نزدیک کردن سفارت اسپانیا به منطقه مقدس واتیکان ساخته شده .

 تعداد پله ها 138عدد است و  امروزه پله های اسپانیا در ایام مختلف سا ل، میزبان برنامه های گونا گون است. مثلاً در ایام کریسمس، نمایش خاصی در آن اجرا می شود، در ماه مه آن را پر از گل های آزالیا می کنند و گاهی تبدیل به محل فروش انواع گل ها می شود. . فواره بارکاچیا در پای این پله ها واقع شده است و کلیسای ترینیتا دی مونتی در بالای آن قرار دارد. ولی بهترین جای آن وسط پله ها میباشد که می توانید روی پله ها بنشینید و مردمی که در شهر وارد فروشگاه ها، بوتیک های طراحان مد و رستوران ها می شوند را نظاره گر باشید.

پله های اسپانیا یکی از برترین جاذبه های گردشگری رم و دیدنیهای ایتالیا میباشد.

منبع: سایت راهنماسفر

 



:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایتالیا , ,
:: برچسب‌ها: پله های اسپانیا ,
تاریخ : دو شنبه 17 آبان 1395
بازدید : 58
نویسنده : rahnama-safar

 

هتل رستوران منحصر بفرد گروتا پالازس در ایتالیا

رستوران گروتا پالازس درکنار دریای زیبای آدریاتیک ایتالیا قرار گرفته است و منظره بسیار زیبایی را برای مشتریان خود فراهم آورده است. رستوران گروتا پالازس از دل صخره های آهکی کنده شده ومنظره ی دریای آدریاتیک را در پیش رو دارد.

این رستوران بسیار جذاب و منحصر بفرد است.رستوران گروتا پالازس در محلی قرار گرفته که مشابه آن در هیچ جای جهان وجود ندارد. این محل قرن ها است که بازدیدکنندگان را مسحور زیبایی خود کرده است.

منبع: سایت راهنماسفر



:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایتالیا , ,
:: برچسب‌ها: رستوران گروتا پالازس, رستوران گروتا پالازس در ایتالیا, هتل رستوران گروتا پالازس ,
تاریخ : دو شنبه 17 آبان 1395
بازدید : 38
نویسنده : rahnama-safar

 

کلیسای درختی در ایتالیا

کلیسا درختی که در کوهپایه های برگامو در مونته آرنا قرار گرفته است بی شک تحت تأثیرگذارترین اثر معماری طبیعی بر روی زمین است که توسط هنرمند ایتالیایی جولیانو مائوری ساخته شده است و یکی از بارزترین نمونه های معماری ارگانیک است.

ساختار آن مانند قفسی از تیرک های چوبی است که طوری قرار گرفته اند تا ستون های داخلی یک کلیسا را بسازند.داخل این قفس، هشتاد نهال ممرز کاشته شده است. به گفته این هنرمند معمار، در مدت 15 سال سازه های حمایت کننده این نهال ها کم کم پوسیده و از بین خواهند رفت و ممرزها رشد کرده و یک کلیسای جامع کاملا طبیعی را به وجود می آورند. مائوری در اواخر سال 2001 کلیسا درختی را پایه گذاری کرد اما خود در سال 2009 درگذشت و ساخت کلیسا درختی در سال 2010 به پایان رسید و حالا این کلیسا، بنای یادبود زنده ای برای قدردانی از کار او به شمار می رود. . کلیسای جامع درختی حدود 28 متر طول و 24 متر عرض دارد و بلندی آن بین 5 تا 21 متر متفاوت است. در ساخت کلیسای درختی  از 1800 تنه درخت کاج و 600 شاخه درخت شاه بلوط استفاده شده است.

منبع: سایت راهنماسفر



:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایتالیا , ,
:: برچسب‌ها: کلیسای درختی, کلیسای جامع درختی, کلیسادرختی ,
تاریخ : یک شنبه 16 آبان 1395
بازدید : 52
نویسنده : rahnama-safar

شهر زیبای رم در ایتالیا

رم شهر هزارساله‌ی امپراتوری روم؛ شهر مایکل آنژ و داوینچی و یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی اروپاست.رم یکی از شهرهای مشهور در زمینه گردشگری می باشد. بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر ایتالیا است. در سال 2007 رم به عنوان یازدهمین مکان بازدیدشده در جهان و سومین در اروپا توسط گردشگران شناخته شد. رم کُلاژ جذابی از مجسمه‌ها، کلیساها، پیاتزاها یا همان میدان‌های کوچک ایتالیایی و خیابان‌های تاریخی است. در هیچ شهر دیگری این همه مجسمه و دیدنی‌های هنری پیدا نمی‌کنید؛ بی‌جهت نیست که به آن لقب شهر ابدی و بزرگترین موزه‌ی بی‌سقف دنیا را داده‌اند.
رم آب و هوای مدیترانه‌ای دارد: بهار و پاییزش گرم و دلچسب‌اند و آفتابی بودن روزهای اکتبرش (مهر) ضرب‌المثل است.



:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایتالیا , ,
:: برچسب‌ها: شهر رم , شهر زیبای رم , رم , شهر رم در ایتالیا ,
تاریخ : یک شنبه 16 آبان 1395
بازدید : 47
نویسنده : rahnama-safar

آمفی تئاترکولوسئوم در ایتالیا

Coliseum معروفترین و بزرگترین آمفی تئاتر دایره وار در امپراتوری روم بوده است. . تعداد ردیف‌های صندلی آن به تعداد پنجاه هزار می رسد و دارای ۸۰ در ورودی است. ساخت کولوسئوم توسط وسپاسیان بین سالهای ۶۹ تا ۷۰ میلادی پایه‌گذاری شد. کولوسئوم به عنوان اولین آمفی تئاتر دائمی و ماندگار ساخته شده در روم، در زمین‌های باتلاقی ما بین تپه‌های اسکوئیلین و کائلین واقع شده بود. پلان این مجموعه به شکل بیضی به قطرهای ۱۸۸ و ۱۵۶ متر زیر بنای آن حدود ۶ جریب می‌باشد ارتفاع آن تقریباً به اندازه یک ساختمان ۱۵ طبقه می‌رسد (حدود۴۸متر). کف صحنه چوبی است و در زیر آن مجموعه‌ای از اتاق ها و گذرگاهها برای عبور حیوانات وحشی و سایر تدارکات لازم جهت راه‌اندازی و اجرای نمایش قرار گرفته‌است. تعداد ۸۰ دیوار به عنوان تکیه گاه برای طاق‌های گنبدی شکل، گذرگاهها، پلکان و ردیف‌های صندلی، روی صحنه قرار گرفته‌است. لبه بیرونی طاق‌های متوالی باعث اتصال طبقات مختلف و پلکان بین آنها به یکدیگر شده‌است.



:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایتالیا , ,
:: برچسب‌ها: کولوسئوم,آمفی تئاترکولوسئوم,کولوسئوم ایتالیا ,
تاریخ : یک شنبه 16 آبان 1395
بازدید : 58
نویسنده : rahnama-safar

آمالفی زيباترين ساحل مديترانه در ایتالیا

آمالفی (Amalfi) یک شهر ساحلی است که در سواحل جنوبی شبه جزیره سالرنو (Salerno) در منطقه کامپانیا (Campania) کشور ایتالیا قرار دارد. ساحل آمالفی در حدود 47 کیلومتری جنوب شرقی شهر ناپل (Naples) واقع شده و توسط صخره‌های چشمگیر و مناظر ساحلی احاطه شده است. ساحل آمالفي يکي از زيباترين مناطق توريستي و گردشگری ایتالیا و جهان محسوب می‌شود که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. معماري آن شباهت زيادي به ماسوله دارد با اين تفاوت که آمالفي علاوه بر بنا شدن بر روي کوه، داراي نوار ساحلي هم هست و اين موضوع سبب شده است که يکي از برترين مقاصد گردشگري خانوادگي توسط سايت نشنال جئوگرافيک معرفي شود.



:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایتالیا , ,
:: برچسب‌ها: آمالفی , ساحل آمالفی , ساحل زیبای آمالفی , آمالفی در ایتالیا ,

صفحه قبل 1 صفحه بعد

راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com